Τρίτη, 29 Δεκεμβρίου 2015

Για την αντιμετώπιση της επερχόμενης «επιδημίας» του Αλτσχάιμερ, ας προσεγγίσουμε το 2016 με αυτούς τους 4 πυλώνες της πρόληψης της νόσου του Alzheimer



Dr. Dharma Singh Khalsa @ Alzheimer's Research & Prevention Foundation
Όπως ίσως γνωρίζετε, βρισκόμαστε σε μια κρίση της υγειονομικής περίθαλψης. Ο αριθμός των ατόμων με νόσο του Αλτσχάιμερ εξακολουθεί να ανεβαίνει στα ύψη καθώς οι άνθρωποι γερνούν και μπορεί να έχει δραματικές συνέπειες. Ένας εθνικός στόχος έχει τεθεί στις ΗΠΑ για την πρόληψη και τη θεραπεία της νόσου του Alzheimer μέχρι το 2020 ή το αργότερο το 2025, με μια μερίδα του λέοντος από αυτά τα χρήματα να πηγαίνουν για την έρευνα των φαρμάκων η οποία, ενώ  είναι σε εξέλιξη, μέχρι στιγμής δεν είναι ικανοποιητική.
Αυτή η εστίαση εξ ολοκλήρου σε φάρμακα μπορεί να αλλάξει, ωστόσο, η πρόσφατη αύξηση του προϋπολογισμού υπογραμμίζει την εκπαίδευση στην υγεία του εγκεφάλου στις ΗΠΑ. Η πιο πρόσφατη έρευνα για  την αναφερόμενη ως μη φαρμακευτική ή ολιστική ιατρική, ήταν τόσο ισχυρή ώστε να έχει τραβήξει  την προσοχή του Συνδέσμου Αλτσχάιμερ και πολλών άλλων κορυφαίων οργανισμών.
Όπως συζητήθηκε κατά την πρόσφατη Σύνοδο Κορυφής SharpBrains, παρατήρησα για πρώτη φορά μια αλλαγή στη Διάσκεψη του Λευκού Οίκου για τη Γήρανση, στην οποία είχα προσκληθεί  τον περασμένο Ιούλιο, όπου τόσο ο Πρόεδρος Ομπάμα και ο  Γενικός Χειρουργός ,Αντιπρόεδρος Ναύαρχος Vivek Murty, MD, δήλωσε ότι μια «κουλτούρα της πρόληψης είναι ζωτικής σημασίας». Επιπλέον, στο Διεθνές Συνέδριο του Alzheimer (AAIC) την επόμενη εβδομάδα στην Ουάσιγκτον, στην οποία παρουσίασα τη δουλειά μου, η έρευνα  για τη μη φαρμακευτική πρόληψη τονίστηκε περισσότερο από ό, τι στο παρελθόν.
Η φινλανδική  Μελέτη Επεμβατικής Γηριατρικής για την πρόληψη της νοητικής αναπηρίας, επίσης γνωστή ως FINGER, είναι το μεγαλύτερο ερευνητικό πρόγραμμα στην ιστορία για την πρόληψη της νόσου του Alzheimer. Η FINGER αποκάλυψε ότι μετά από  την εφαρμογή ενός  ολοκληρωμένο προγράμματος για την υγεία του εγκεφάλου μεγεθύνονται τα αποτελέσματα και ενισχύεται η γνωστική λειτουργία σε άτομα που διατρέχουν κίνδυνο εξαιτίας της υψηλής αρτηριακής πίεσης, των καρδιακών παθήσεων, του διαβήτη, και άλλων παραγόντων ιατρικού κινδύνου για την ανάπτυξη της νόσου του Alzheimer.
Από εκεί και πέρα, σε μια πρόσφατη έκδοση του περιοδικού Συλλόγου Αλτσχάιμερ, της νόσου του Alzheimer και άνοιας, τα τρία κεντρικά άρθρα ήταν σχετικά με τη διατροφή και τη μείωση του κινδύνου της νόσου του Alzheimer. Σχετικά ζήτημα έθιγαν επίσης ένα άρθρο για το πώς η κακή ποιότητα ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο της νόσου του Alzheimer και ένα άλλο άρθρο για  το πως η άσκηση  μειώνει τον κίνδυνο.
Είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι ο πιο σημαντικός παράγοντας για την προστασία της υγείας του εγκεφάλου σας που είναι η ηλικία σας είναι κάτι που πρέπει να θέσετε ως προτεραιότητα. Αν περιμένετε μέχρι να προκύψουν τα προβλήματα, τότε βάζετε την ψυχική και σωματική υγεία σας σε κίνδυνο. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι το να ακολουθούμε τους παρακάτω 4 πυλώνες της πρόληψης της νόσου του Alzheimer, όπως προτείνεται από την έρευνα του Αλτσχάιμερ και το Ίδρυμα  Πρόληψης (ARPF), είναι ζωτικής σημασίας για την πρόληψη:

·        1.Διατροφή: Όπως προαναφέρθηκε, η διατροφή μπορεί να επηρεάσει την υγεία του εγκεφάλου σας και τον κίνδυνο της νόσου του Alzheimer. Το  αποδεδειγμένο με έρευνα σχέδιο για την αποτροπή ή την μη επιδείνωση στη λειτουργία του εγκεφάλου είναι μια φυτική διατροφή, η μεσογειακή διατροφή, ή αλλιώς διατροφή για τον εγκέφαλο. Οι έρευνες δείχνουν ότι  όσοι είχαν ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες είχαν περίπου διπλάσια απώλεια μνήμης, από αυτά που μπορούσαν να κάνουν εκείνοι που ακολουθούσαν την λεγόμενη διατροφή του εγκεφάλου.
·        2.Διαχείριση Άγχους:Πολλές μελέτες, συμπεριλαμβανομένης μιας πολύ πρόσφατης από  το Albert Einstein College of Medicine, και τη  δική μου διατριβή που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της νόσου του Alzheimer στην Αύγουστο του 2015 με τίτλο «Άγχος, Διαλογισμός και  Πρόληψη του Αλτσχάιμερ», δείχνουν ότι το χρόνιο, χωρίς θεραπεία άγχος, αρχής γενομένης από την παιδική ηλικία και πηγαίνοντας σε όλη τη διάρκεια ζωής, αυξάνει τον κίνδυνο για απώλεια μνήμης. Αντίθετα, η έρευνα για γιόγκα και διαλογισμό έχει δείξει ότι ορισμένες πτυχές της απόδοσης του εγκεφάλου, όπως η εκτελεστική λειτουργία και η μνήμη βελτιώνονται,  η κυτταρική υγεία βελτιώνεται, και η γενετική έκφραση είναι καλύτερη στους οπαδούς της γιόγκα και  του διαλογισμό . Επιπλέον, ο διαλογισμός έχει αποδειχθεί ότι έχει θετική επίδραση στη διάθεση και τον ύπνο, η οποία, όπως προαναφέρθηκε, είναι ένας παράγοντας κινδύνου. Η ARPF έχει υποστηρίξει το διαλογισμό για την πρόληψη της νόσου του Alzheimer για πάνω από δύο δεκαετίες και έχει μελέτες που έχουν δημοσιευθεί σε πολλές μεγάλες εφημερίδες με μια   απλή, 12 λεπτών άσκηση διαλογισμού   ενισχυτικού του  εγκεφάλου, που λέγεται Κίρταν Κρίγια ( Kir­tan Kriya) (ΚΚ), η οποία είναι γρήγορη, προσιτή, και αποτελεσματική. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο μας και  για να ζητήσετε ένα MP3 της ΚΚ, παρακαλούμε κάντε κλικ εδώ. Κατά την άποψή μου, μια σημαντική δραστηριότητα για τη δημιουργία αποθεματικού για την υγεία του εγκεφάλου είναι το να ξυπνάτε νωρίτερα κάθε πρωί και να χρησιμοποιείτε αυτή τη ώρα για να ξεκινήσετε την ημέρα σας με έναν θετικό τρόπο με γιόγκα, διαλογισμό, οπτικοποίηση, και προσευχή. Καλώ αυτή η πρακτική "Ξύπνημα για την ευεξία."
·        3. Ψυχική και Σωματικής Άσκηση:Η νοητική άσκηση έχει αποδειχθεί ότι επιβραδύνει την εξέλιξη της πρόωρης απώλειας μνήμης, ειδικά όταν χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με τις άλλες πτυχές των 4 πυλώνων της πρόληψης της νόσου του Alzheimer. Η σωματική άσκηση είναι σαφώς μια άλλη δραστηριότητα που πρέπει να γίνεται σε τακτική βάση, αν θέλετε να διατηρήσετε ένα κοφτερό μυαλό σε όλη σας  τη ζωή. Η προτεινόμενη συνταγή είναι να κάνουμε και καρδιαγγειακή άσκηση και προπόνηση δύναμης με  ένα συνδυασμένο σύνολο 150 λεπτών / εβδομάδα. Έχω θέσει προσωπικά  τη σωματική άσκηση  ως μια  υψηλή προτεραιότητα και χρησιμοποιώ τις υπηρεσίες ενός personal trainer για να με κρατήσει σε καλό δρόμο.
·        4. Πνευματική Άσκηση:  Το Πνευματική Fitness (Καλή κατάσταση) είναι ένας συνδυασμός της Ψυχολογικής (PWB) και της πνευματική ευεξίας (SWB). Οι έρευνές μας δείχνουν ότι  στοιχεία του PWB όπως η αποδοχή, η αυτοκυριαρχία, η ανεξαρτησία, η συνεχής  προσωπική ανάπτυξη,  οι θετικές σχέσεις, και  το να έχουμε μια αίσθηση του σκοπού ή της  αποστολής διαβιβάζουν την  προστασία έναντι της γνωστική εξασθένησης, ίσως με τη μείωση των παραγόντων κινδύνου, όπως η υψηλή χοληστερόλη, η κατάθλιψη, και  η φλεγμονή. Η τελική όψη της PWB, έχοντας μια αίσθηση του σκοπού, έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνει την ανάπτυξη της ήπιας γνωστικής εξασθένησης (MCI), μιας πρώιμης μορφής της απώλειας μνήμης, η οποία μπορεί να εξελιχθεί σε νόσο του Alzheimer.Η SWB,  δηλαδή η διαχρονική εξέλιξη της υπομονής, της ευαισθητοποίησης, τη συμπόνιας, και η παροχή υπηρεσιών σε τρίτους χωρίς σκέψη της ανταμοιβής για τον εαυτό σας, δημιουργεί ένα υψηλό επίπεδο ικανοποίησης από τη ζωή και την ειρήνη/ηρεμία στο μυαλό πράγματα που λοιπόν τόσο πολύ  στους ταραγμένους καιρούς του σήμερα. Η Πνευματική Fitness έχει αποδειχθεί ότι προστατεύει απο τη γήρανση του εγκεφάλου και   από την αργή γνωστική εξασθένηση.
Η ARPF βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της πρόληψης του Αλτσχάιμερ για πάνω από δύο δεκαετίες και έχει ένα νέο τολμηρό όραμα για την επίλυση της κρίσης του Αλτσχάιμερ: να βεβαιωθεί ότι ο καθένας στον πλανήτη ξέρει για αυτούς τούς επιστημονικά αποδεδειγμένους  4 πυλώνες της πρόληψης της νόσου του Alzheimer.
Να έχετε ένα υπέροχο 2016 και να ξέρετε ότι, ακολουθώντας αυτές τις οδηγίες μαζί, μπορούμε να λύσουμε την επερχόμενη κρίση της νόσου του Alzheimer. Παρακαλώ βοηθήστε να εξαπλωθούν αυτές οι πληροφορίες ..


 Dharma Singh Khalsa, MD, is the Pres­i­dent of the Alzheimer’s Research and Pre­ven­tion Foun­da­tion (ARPF), a 501c3 non-profit orga­ni­za­tion ded­i­cated to pre­vent Alzheimer’s dis­ease by fund­ing research stud­ies and pro­vid­ing edu­ca­tional out­reach and mem­ory screen­ings. Dr. Dharma is also Clin­i­cal Asso­ciate Pro­fes­sor in the Depart­ment of Inte­gra­tive Med­i­cine at Uni­ver­sity of New Mex­ico School of Medicine.

_______________________________________________________________
Μετέφρασα αυτό το άρθρο και το συμπεριέλαβα στην ύλη του blog μου ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, επιλέγοντας να είναι το τελευταίοι άρθρο αυτής της χρονιάς. Οι λόγοι είναι προφανείς. Ο τίτλος τα λέει όλα "η επερχόμενη επιδημία του Αλτσχάιμερ". Πιστεύω πως ο καθένας οφείλει κατ αρχήν να γνωρίζει. Και στη συνέχεια να αποφασίσει για τον εαυτό του και τους αγαπημένους του ανθρώπους. Και στα δύο αυτά  οι 4 πυλώνες που αναφέρονται εδώ και επεξηγούνται είναι η καλύτερη αρχή. Κάντε  λοιπόν την πρόληψη πρώτα για εσάς και μετά για όλους τους γύρω σας, περνώντας αυτή την την πληροφορία. Διαδώστε αυτό το άρθρο.
Κάντε επίσης εγγραφή-αν δεν το έχετε κάνει ήδη- για να λαμβάνεται στο email σας όλα τα άρθρα του ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, αμέσως μόλις δημοσιεύονται. Κάντε το από το πάνω δεξιά τμήμα του blog .

Να δημιουργήσετε ένα υπέροχο 2016
Μιχαήλ.Ι.Μαυροβουνιώτης
Best Life Coach
http://www.michailmavrovouniotis.com/


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου